Barion Pixel
Gyomber-logo

Alvás – 7 tipp, hogyan használd az illóolajokat

Elérkeztünk az alvás támogatásáról szóló cikksorozatunk 4., befejező részéhez. Ebben elolvashatod, hogy egy kis üvegcse illóolaj keveréket hány féle módon tudsz felhasználni álmatlanság esetén. A különböző módszerek között szokásaid, lehetőségeid szerint tudsz választani.

  • illóolajos fürdő: 1 evőkanál tejszínbe (kávétejszín) tegyél 8 – 10 csepp illóolaj keveréket, add a fürdővízhez és pihenj legalább fél órát a kádban,
  • lábfürdő: 2 evőkanál tengeri sóra cseppents 8 – 10 csepp illóolaj keveréket, majd töltsd fel meleg vízzel a lavórt és áztasd benne a lábad 15 percig,
labfurdo

  • testolaj: 2 evőkanál sárgabarackmag olajhoz adjál 8 – 10 csepp illóolaj keveréket, majd zuhanyzás után a még törölközőnedves bőrödre vidd fel az illatos olajat,
  • talpbedörzsölő: 1 evőkanál kókuszolajhoz tegyél 8 – 10 csepp illóolaj keveréket, majd dörzsöld be vele a lábfejedet, talpadat és húzzál fel egy meleg zoknit,
  • párologtatás: diffúzorba cseppents 8 – 10 csepp illóolaj keveréket, és kapcsold be a készüléket alvás előtt fél órával,
  • cseppents a csuklód belső oldalára 1 – 1 cseppet az illóolaj keverékből és lassan, mélyen, többször egymás után lélegezd be az illatot
  • a párnádra is cseppenthetsz 1 – 2 csepp szinergiát, arra figyelj, hogy néhány keverék elszínezheti az ágyneműt,

Alvás az aromavizek segítségével

Az aromavizek is segítségedre lehetnek a pihentető alvásban:

  • az orvosi levendula (Lavandula angustifolia) aromavízzel illatosíthatod az ágyneműt is, lefekvés előtt 15 perccel permetezd be az ágyneműt,
  • használhatsz a szoba és az ágynemű illatosítására különböző aromavizekből összeállított, kifejezetten erre a célra készült spray-t is.

Éjszakai felébredés vagy nehéz elalvás esetén a praktikus alvást segítő roller lehet segítségedre.

Illatos fürdőbomba

Készíts illóolajok felhasználásával illatos fürdőbombát. Ajándéknak is kiváló nehezen alvó ismerősöd számára.

furdobomba

Hozzávalók 4 darabhoz:

  • 100 gramm szódabikarbóna
    • 50 gramm citromsav
    • 25 gramm kukoricakeményítő
    • 25 gramm só (lehetőleg epsom, himalája vagy parajdi)

Elkészítés:

  • A szódabikarbónát, a citromsavat, a kukoricakeményítőt és a sót tedd egy tálba, majd keverd jól össze őket.
    • A sárgabarackmag olajba csepegtesd bele az illóolajat és tedd a szilárd hozzávalókhoz.
    • Gyúrd össze kézzel az egészet jó erősen, majd formázz belőle golyókat vagy tedd szilikon formába és tedd száraz, hűvös helyre.
    • Ezután nincs más dolgok, mint várni 2-3 napot, amíg megkeményedik, utána már használhatod vagy ajándékozhatod is.

Ahogy a cikksorozatban olvashattad, számtalan ok vezethet az álmatlansághoz, a rossz alvásminőséghez. Azonban önmagad is nagyon sokat tehetsz a szép álmokért, nem kell egyből a különböző szintetikus készítmények után nyúlni. Az alvásnál is, mint a szervezet egész működése során, minden mindennel összefügg. A megfelelő alvást elősegíti a helyes táplálkozás, a kellő mennyiségű és intenzitású mozgás, az elme és a lélek lecsendesítése, a szoba hőmérséklete, és így tovább. A természetes hatóanyagokat tartalmazó gyógytea keverékek és illóolajos szinergiák hozzásegítenek téged a pihentető alváshoz, és mint olvastad, mindegyiket többféle módon is fel tudod használni.